Od uvedení první Saltigy v roce 2002 se poptávka po silně navíjených navijácích slané vody neustále zvyšuje. Původní Saltiga stanovila nový standard pro tuto kategorii a během své osmnáctileté historie se neustále vyvíjí.
Nyní, v roce 2020, je Saltiga znovu představena a dodává rybářům technologicky nejvyspělejší Saltigu, jakou kdy byla vyrobena. Původní terénní tester v Saltize Pan Murakoshi říká: „Původní Saltiga se týkala rybářského a terénního testeru, 10 Saltiga byla hlavně o inženýrovi a jeho tvorbě. Nyní je 20 Saltiga perfektní směsí obou “
Rozsáhle přepracován a zkonstruován z tažného knoflíku tak, aby zvládl 20 Saltiga obsahuje nejpokročilejší seznam funkcí vůbec, aby se znovu potvrdil jako konečný naviják se slanou vodou.
Srdcem re-designu je zbrusu nové monokokové tělo. Jednodílné tělo schopné pojmout mnohem větší vnitřní součásti ozubení je vyrobeno z hliníku s vysokou pevností, aby poskytovalo nelehovanou pevnost a zlepšené těsnění. V těle MQ je zbrusu nový hnací mechanismus, který zajišťuje více než dvojnásobnou pevnost převodovky než jeho předchůdce. Průměr se zvýšil o 12% oproti 15 Saltiga, zatímco nový pohon G1 Drive Gear je také silnější díky nově navržené koncepci větších a hlubších řezů Tough Digigear.
Nové tělo MQ se samo o sobě vylepšuje po 15 Saltiga. Konstrukce z jednoho kusu zlepšuje tuhost sestavy karoserie. Což je při silném zatížení proti nejtěžším predátorům oceánu 20 Saltiga přináší konečnou sílu. Nové tělo MQ se také může pochlubit novým designem zadního krytu, který eliminuje šrouby ze spodní strany cívky pro zlepšení proti vniknutí, kryt je také vyroben ze zesíleného ABS, aby se eliminovala potenciální elektrolýza s hliníkovým tělem. Vylepšené procesy lakování a povrchové úpravy také prodlužují trvanlivost kosmetické stránky a poskytují mnohem lepší ochranu proti korozi.
Vylepšení prostě přicházejí, s úplně novým hliníkovým vzduchovým rotorem přináší více než dvojnásobnou tuhost proti 15 Saltiga. Přechod na hliníkový konstrukční rotor, který přichází se zvýšenou hmotností, byl umožněn chytrým návrhem nově navrženého tvaru, který udržoval nárůst hmotnosti na minimu.
Vylepšení byla také provedena v sestavě cívky a tažení, kde byly tlaky přetažení zvýšeny na ohromujících 25/30 kg. Inženýři společnosti Daiwa, omezeni kapacitou cívky, vytvořili nový svazek tahů, čímž se zvýšil počet podložek, které dodávají desetkrát trvanlivost tahu ve srovnání s 15 Saltiga. Nově navržený hliníkový knoflík Radiation Drag Knob přináší vylepšené chlazení a odvod tepla ve srovnání s 15 Saltiga díky své hliníkové konstrukci a větší velikosti ve srovnání se 14 expedicemi. Nově navržený design rtů ABS Longcast nabízí vylepšený výkon odlévání a vylepšenou správu linek. Znatelný nedostatek portování a jedinečný spodní boční okraj v designu cívky je další záměrnou strategií pro minimalizaci vnikání vody pod cívku.
20 Saltiga je navržena tak, aby “Break Your Record” s každým kusem a bod pečlivě vybrán, aby pomohl rybářům dosáhnout jejich rybářské sny. Vyrobeno v Japonsku a vypouklé ve švech pomocí technologie, 20 Saltiga je designovou dokonalostí, jakou dokáže poskytnout pouze Daiwa, a sílu a sílu, kterou může nabídnout pouze Saltiga.
Monocoque® hliníkové tělo
MAGSEALED® ochrana těla
MAGSEALED® rolnička
12 kuličkových ložisek
HARDBODYZ® AIR ROTOR®
Soustružené hliníkové převody
Brzdný systém ATDTM
14 brzdných karbonových disků
Radiální brzdná hliníková matice
Anti-reverzní systém Infinite®
Křížové navíjení vlasce Cross Wrap®
Hliníková cívka pro daleké náhozy ABS®
Soustružená hliníková rukojeť
Překlapěč AIR BAIL®
Rolnička Twist Buster® II
Manuální překlapěč
Parametry:
Velikost cívky
14000
Převod
6.2:1
Počet ložisek
12
Kapacita
0,40mm/300m
Návin na otáčku kličky
134cm
Hmotnost
665g
Brzdná síla
25kg
Náhradní cívka
ne